Osaleja info

1.etapp TALLINN → Maardu → Kuusalu → Võsu → Kunda → Aseri → Aa → Voka → Sillamäe → Narva-Jõesuu → NARVA

R 30.10 kogunemine 7:20 Pirita Hawaii, Pirita tee 102
väike koosolek, jagame nänni, pumpame kumme, paneme kotid taha 🙂

start kl 8:00 (päike tõuseb 7:32) 245km Tallinn (Pirita Hawaii) – Narva 

(lõuna Tallinn – Narva mnt ääres, stardist 147km, finišisse jääb 98km ligikaudu 5h sõidetud, ~13:00 Jäägri Grill www.jaagrigrill.ee)

sõiduaeg 9h, Narvas ~17:00 (päike loojub 16:23)

Hotell Narva www.narvahotell.ee

Hind koos õhtu ja hommikusöögiga 35€ (tasuda sulas kohapeal Edgarile)


2.etapp  NARVA → Arumäe → Sinimäe → Linna → Iisaku → Alajõe → Rannapungerja → Avinurme → Torma → Kuremaa →Jõgeva → Põltsamaa → Võhma → Suure-Jaani → VÄNDRA

L 31.10 hommikusöök 5:30
start kl 6:30 (päike tõuseb 7:21) 305km Narva – Vändra (lõuna stardist 180 km, finšisse jääb 125km, ~6h sõidetud, ~12:30, Voore külalistemaja http://www.voorepuhkekeskus.ee/et/toitlustamine)
sõiduaeg 11h, Vändras ~17:30 (päike loojub 16:38)
õhtusöök 18:30

Pargi hostel
www.imeiluseesti.eu/majutus/info.php?id=672&lang=ee&c=1

Hind koos hommiku ja õhtusöögiga 25€ (Tasuda sulas kohapeal Edgarile)


3.etapp VÄNDRA → Kaisma → Märjamaa → Risti → Nigula → Riguldi → Nõva → Rummu → Keila → TALLINN

P 01.11 hommikusöök 6:30
start kl 7:30 (päike tõuseb 7:34) 235km Vändra – Tallinn (Almare Hawaii)
(lõuna stardist 115km, finišisse 120 km, ~4h sõidetud, ~11:30 Palivere söögituba)
Sõiduaeg 9h, Almares ~16:30 (päike loojub 16:31)

Kokku 785km

Keskmine kiirus 30km/h (tähendab, et peame hoidma tempot vahemikus 32-33km/h, taganttuule puhul rohkem)
Esimene paar hoiab alt kinni, ei söö, ei joo ega suitseta, ei tõsta peale vahetust tempot

Lõunapaus max 30 minutit

Muud pausid (joogivarude täiendamine jne) minimaalselt 2-3 minutit.


SINA võtad

  • maanteeratas – kergem veereda, aerodünaamika, varuosad ja jooksud sobivad kõigile
  • Vägagi soovitusliku iseloomuga installeerida pikendatud porilauad (rõhk sõnal, pikendatud)
    • esiratta alt ei pritsi vett, jalad ei saa märjaks, üks olulisemaid asju, et mitte külmetada
    • tuules sõitja ei saa märjaks/mustaks
      Kel pikendatud porilaudu ei ole, see gruppi vedama ei pääse (mõtleme sellele, et äkki on teid mitu :))
  • Kiiver
  • esituli, mis näitab teed või äärmisel juhul valge vilkuv
  • tagatuli punane vilkuv
  • super tuju enda ja ka teiste motiveerimiseks

MEIE võtame

  • 3 saateautot (1 x 7-kohaline sõiduauto, 1 x 6-kohaline kaubik + pagasiruum, 1 x istmeteta kaubik. Ühe paneme lõppu) (Toyota Baltic)
  • Igale osalejale Tahtejõu Tuuri sümboolikaga helkurtaskuga SOE rattasõidu vest
  • Igale osalejale valmis spordijook (PowerBar ja Alecoq) + Active mahlajook, Vitamineral vesi, viinamarjamahl, RC Cola (Alecoq)
  • 5 müslibatooni, 2 plastiliini batooni per osaleja/per etapp + 1 geel backup variandiks (Powerbar)
  • Piisavalt vett saateautos, soe tee
  • Lõunapaus, kas supp või pasta, leib, banaan, küpsised, soe tee
  • Varuratas, tööriistakast, 2 x suur pump, varuosad, varujooksud (mida rohkem, seda uhkem, võite ka ise võtta, et rehvi purunedes saaks kohe edasi liikuda, mitte kohapeale lappima jääda) (Hawaii Express)

Tõestame taaskord skeptikutele/parastajatele, et kõik on võimalik ja selle hullustükiga ei saa hakkama ainult valitud 5 inimest, vaid kõik, kes seda momendil loevad! 😉

Selleks peame tegema KOOSTÖÖD! Kett on täpselt nii tugev, kui ta kõige nõrgem lüli!

Tõenäoliselt on meie tasemed vägagi erinevad.
Sõidukogemus, eriti pikkade distantside oma on ka pehmelt öeldes ebaühtlane.

Keegi ei tea täpselt kuidas organism sellistes oludes käitub ja seda just eriti kolmandat päeva silmas pidades.

Keskmine kiirus 30km/h (tähendab, et peame hoidma tempot vahemikus 32-33km/h, taganttuule puhul rohkem)

JÄLGIME SPIDOKAT!
Esimene paar hoiab alt kinni, ei söö, ei joo ega suitseta

Lõunapaus max 30minutit

Muud pausid (joogivarude täiendamine jne) minimaalselt 1-2minutit

 

VEDAMINE

Iga paar on ees max 2km korraga (kmposte hea lugeda) või 3-5min pm peame tempsi hoidma 32-35, aga mitte üle kui ei ole allatuult

eesmärk ikkagi punt KOOS HOIDA!, mitte võistlema asuda ja iseennast järgmisteks kilomeetriteks/päevadeks ära küpsetada

See tähendab veelkord, et OLULINE ON ÜHTLANE SÕIDUTEMPO, mitte liigne kiirustamine.

Samas ei saa ka liiga rahulikult võtta, siis hakkavad niigi pikad sõidutunnid omakorda meie kahjuks mängima + valget aega ei jagu piisavalt.

Oma pitseri vajutab sõidule ka külm ilm. 1-2h saab energilise sõidustiiliga keha soojana hoida, aga meie puhul selline teema ei toimi.

Kõik peavad ise suutma oma konditsiooni hinnata.
Kui vähegi tundub tempo liiast, siis esimesena ütled paarilisele, et jääd(me) taha, enam vahetusi ei võta.
Kui eesolev paar taha vajub, siis hüüad: „Hopp!“ ja nad tulevad vahele, sina lased mõnuga tuules tirri (allpool sellest pikemalt).

Meid on piisavalt palju, et tugevad saavad vajadusel ees pikemalt vedada.

Kui ikka vaim või füüsis täiega väsinud, siis saab paluda tugevamat, kes tõusudel kätt seljal hoiab, saate koos võrdse koormuse.

Ja kui nüüd ka enam ei taha-suuda-jõua, siis kolite saateautosse. Homme on ka päev.

Võib-olla sõidate nii 0,5 etappi + 2 etappi vs 1 etapp ja ongi Tuur läbi.

 

Keegi üksinda pundist maha ei jää!

Kummi purunemisel võime hetkeks peatuda ka koos pundiga (sõltub kellel! rehv läheb 🙂

Saab joogivarusid täita. Saateautost varujooks alla ja edasi. Tõsisema tehnilise rikke korral ka varuratta võimalus.

 

Loodame, et paaris ikka on kõik sõitnud?

  • vältida äkilisi liigutusi – järsud pöörded, kiirendused, pidurdused ja püstitõusmised on ohtlikud, kuna tagasõitvad ratturid ei pruugi piisavalt kiiresti reageerida ning võivad seetõttu eesõitjale otsa sõita, mis tihti lõppeb kukkumisega.
  • kiiruse ühtlane säilitamine vedamisel – kiirendamine vahetuse alguses tingib tagaolijate hetkelise tuulest välja jäämise ja raskendab vedamast tulnud ratturi tuulde minemist, eriti kui on tegu suurel kiirusel sõiduga, ning koormab seeläbi kaaslasi ja lõhub grupi liikumise dünaamikat. Järsk hoo aeglustamine võib esmalt tingida tagaolija otsasõitu, teiseks tähendab isegi hetkeline kiiruse kaotus võidusõidu otsustavatel momentidel liigset energiakulu, kuna kiiruse hoidmine on kordades ökonoomsem, kui selle pidev tõstmine ja langetamine. Kui on probleeme olemasoleva kiiruse hoidmisega, siis tuleks vedada lühidalt, kuid sama hooga või vedama minemisest loobuda.
  • eessõitjaga ratsionaalse vahe hoidmine – vahe peab olema piisavalt väike, et tagada tuulevarju, kuid parasjagu suur, kindlustamaks reageerimisvõimalust võimalike ootamatute liigutuste korral.
  • tagasõitjate hoitamine eesolevatest takistustest käeviipe või hüüdega – võimalikeks ohu allikateks on augud või takistused teel, tee äärde pargitud autod või seisvad inimesed, tehnilise rikkega läbi grupi vajuv rattur jne.
  • Võimalikult vähe pidurdada – takistuste või aeglasema ratturi ette ilmumisel on kasulik neist võimaluse korral mööda sõita, mitte pidurdada. Iga pidurdus nõuab järgnevat kiirendust, mis on täiendav jõu ja energia kulu.

 

Vedamistsükli faasid

Grupisõit, vedamine

  1. Vedamise faas – liidrikohal sõit, eesmärgiga hoida ühtlaselt sõites vajalikku kiirust ja rütmi kogu vedamisaja vältel.
  2. Vahetamise faas – liidrikoha loovutamine mõningase kõrvalekaldega sõidutrajektoorist ning sellele järgneva kiiruse alandamisega 2-3 km/h, eesmärgiks on tagasõitjale arusaadavalt ja ohtu tekitamata liidrikoha loovutamine.
  3. Tuulde minemise faas – kaassõitjate mööda laskmine ja vedajate kolonnis viimasele kohale liikumine, eesmärgiga võimalikult kiiresti ja ökonoomselt tuulevarju jõuda. Antud faasis on oluline säilitada optimaalne sõidukiirus (2-3 km/h aeglasem, kui vedamiel), mis peab kindlustama piisavalt kiire liikumise kolonni eest tagumisele positsioonile, kuid ei sunni liigse kiiruse alanemise tõttu tuulde saamiseks märkimisväärset kiirendust tegema.
  4. Tuules sõitmine faas – eessõitjate tuulevarju kasutamine optimaalse pikivahe hoidmise ja tuule puhumise suunale vastasküljes asetsemisega, eesmärgiga kulutada võimalikult vähe jõudu ja energiat, sattumata eessõitjale ohtlikult lähedale.

Paaris kolonnis sõit – sõitjad veavad paaridena kahes kolonnis ja vahetavad üheaegselt. Paariskolonnis sõitu kasutatakse põhiliselt treeningutel ja madalama intensiivsusega sõidul ehk mahutreeningutel. Võimaldab tagasõitjatele suuremat tuulevarju, kui ühene kolonn ning sobib seetõttu hästi erineva kehalise võimekusega sportlaste ühiseks treenimiseks, arvestama peaks vaid asjaoluga, et vedavad paarilised oleks sarnase sportliku tasemega.

Ühele poole vahetus – vahetus toimub tee äärde (paremale). Mõlemad ratturid sooritavad paari vändatäielise spurdi, kusjuures teepoolne (vasak) rattur peab paarilisest mööda sõitma, ning liiguvad seejärel üksteise järel grupi lõppu (jälgida, et spurdi alustamisel, püsti tõusmisel ei liiguks ratas taha).

Vedama mitte minemine– seisneb ratturi sõitmises vedajate kolonni järel ja vedamisest tulevate ratturite endast ette laskmises, millega välditakse vedamistöö tegemist. Antud tegevuse põhjuseks võib olla energia ja jõu kokkuhoid väsimuse või kehva ettevalmistuse korral, kui ei jaksata etteantud kiirusega vedada, võistluse taktikalisest olukorrast tingitud strateegiline vedamisest loobumine või söömisest tingitud vedamispaus pikaajalisel eest-ärasõidul. Tehnika eesmärgiks on võimalikult väikese pingutusega liikuda vedajate kolonni viimase ratturi tagant vedamisest tulija tuulevarju. Saavutataks püsimisega kolonni viimase ratturi taga momendini, kui vedamisest tulev sõitja jõuab temaga kohakuti, seejärel liigutakse vedamisest tulija tuulde ning lõpuks temaga koos kolonni tagasi.  Tihti on vedama mitte mineva ratturi huvides, vedamisest tulevat ratturit, hüüdega teavitada oma plaanist mitte vedama minna, selliselt välditakse asjatult suure vahe tekkimist vedamisest tulija ja kolonni viimase ratturi vahele ja sellest tingitud liigset kiirendamist.